Terwijl iedereen zat te genieten van zand tussen zijn billen, lange files en warme stacaravans (geintje natuurlijk), is in Nederland een klein wondertje geboren:
Young Impact!

Het is gelukt om de financiering rond te krijgen voor de ontwikkeling van het scholenprogramma en de pilot van 20 scholen en 2.500 leerlingen. Op 6 oktober gaan we aftrappen op de eerste school en we zijn al bijna klaar met de workshops en de lesmaterialen. Ik kan niet wachten om de eerste jongeren in actie te zien komen.

Ondertussen hebben zich al 90 scholen met 12.500 leerlingen aangemeld om te starten in januari en zijn we al in een vergevorderd stadium om de financiering rond te krijgen voor de uitrol en het evenement. De planning is om in juni 2016 met 10.000 jongeren hun impact te vieren in een groot stadion tijdens de Young Impact Celebration.

Tijdens die Celebration zullen we ook de Young Impact Awards uitreiken zodat we inspirerende jongeren in de spotlight kunnen zetten. Eind van het jaar verwachten we Young Impact landelijk te kunnen aankondigen en te starten met het nominatieproces voor de awards. Nog even geduld dus.

En ik hoef inmiddels ‘de kleine’ niet meer alleen op te voeden. CJP (Cultureel Jongeren Paspoort) en de NJR (Nationale Jeugdraad) zijn mede-initiatiefnemer geworden van Young Impact. Heel belangrijk want zij hebben een netwerk van ca. 1 miljoen jongeren en vertegenwoordigen de stem van jongeren en jongerenorganisaties.

Zoals jullie merken is er veel gebeurd in de afgelopen maanden en neemt het momentum toe. Daarom kunnen we wel wat hulp gebruiken:
we zijn op zoek naar bedrijven en organisaties die de Young Impact awards willen sponsoren (adopteren van een categorie) en naar een mediapartner versterking van onze Young Impact Friends (o.a. populaire of invloedrijke BN-ers met een sociaal hart).  Indien je ons hierbij kan helpen dan hoor ik het graag!

Take care,

Patrick Anthonissen, Oprichter NLvoorelkaar

Geschreven door:

Anne van Roosmalen
Impact advies & Marketing

Best gelezen

Tweede SAN nominatie voor activatie campagne

Wow, de activatiecampagne die we voor en met de Volksbank mochten uitrollen is genomineerd voor een SAN award. 6 juni...
Lees verder

Gratis zomerdoe(goed)boek

Vier keer per jaar ontwikkelen we voor onze partners verrassende activatiecampagnes voor meer vrijwillige inzet. De aankomende zomercampagne delen we...
Lees verder

Kijken: Masterclass Trends Vrijwillige Inzet 2022

Wat zijn de nieuwste trends voor 2022? Met welke activiteiten bereik je nieuwe/jongere/meer vrijwilligers? Tijdens deze masterclass, opgenomen tijdens het...
Lees verder