De online marktplaats voor burenhulp en vrijwilligerswerk Rotterdammersvoorelkaar is in september 2016 gelanceerd. Nu, 1 jaar later, hebben ruim 75.000 Rotterdammers de website bezocht. De groei zit er goed in; afgelopen kwartaal groeide het aantal gebruikers met 35%. Naar schatting zijn er ruim 3600 matches gemaakt tussen Rotterdammers die hulp nodig hadden en Rotterdammers die graag iets voor een ander willen betekenen. Elke match levert gemiddeld 36 contactmoment per jaar op. En dat die matches voor zowel hulpvrager als aanbieder veel betekenen, geeft bijvoorbeeld het verhaal van Anneke aan.

Moed door betekenis

Anneke: “Op mijn 45e werd ik ongeneeslijk ziek. Ik heb in mijn leven altijd heel erg veel gedaan, en als je dan plotseling ziek wordt, is dat ontzettend omschakelen. Ik wilde nog zo graag iets betekenen voor de maatschappij. Door mijn ziekte was dat helaas ineens heel moeilijk geworden. Toen kreeg ik mijn hondje, Quintalina. Zij zorgde ervoor dat ik mijn bed weer uit kwam, dat ik weer een doel in mijn leven had. Ik noemde Quintalina daarom altijd mijn hulphondje.

“Als Quintalina mijn hulphondje is, waarom zou ze dan niet ook het hulphondje van anderen kunnen zijn?”, dacht ik. Nu ga ik (via Rotterdammersvoorelkaar) iedere vrijdagmiddag naar een verzorgingstehuis en gaan we op bezoek bij de bewoners. Ik neem de tijd om te weten te komen wat de bewoners fijn vinden. Als ze alleen willen knuffelen, zet ik Quintalina lekker op bed en gaan we knuffelen. Hebben ze even geen zin haar, zet ik haar op de grond en maken we een praatje of gaan we zingen. Het is geweldig om te zien hoe de mensen opfleuren en hoe veel het ze doet als we komen. Het geeft me ontzettend veel moed, omdat ik het gevoel krijg dat ik weer iets beteken, en dat ik weer een doel heb”.

Meer

Wil je meer weten over dit onderwerp of Rotterdammersvoorelkaar? Neem contact met ons op! We voorzien je graag van meer informatie, oplossingen of een demo van onze aanpak.

Wil je verder lezen? Bekijk dan deze artikelen eens:

Geschreven door:

Anne van Roosmalen
Impact advies & Marketing

Best gelezen

Tweede SAN nominatie voor activatie campagne

Wow, de activatiecampagne die we voor en met de Volksbank mochten uitrollen is genomineerd voor een SAN award. 6 juni...
Lees verder

Gratis zomerdoe(goed)boek

Vier keer per jaar ontwikkelen we voor onze partners verrassende activatiecampagnes voor meer vrijwillige inzet. De aankomende zomercampagne delen we...
Lees verder

Kijken: Masterclass Trends Vrijwillige Inzet 2022

Wat zijn de nieuwste trends voor 2022? Met welke activiteiten bereik je nieuwe/jongere/meer vrijwilligers? Tijdens deze masterclass, opgenomen tijdens het...
Lees verder