Vacature: Account manager / IMPACT Adviseur

Get ready for impact!

Je gaat werken bij Social Care Network, een social enterprise met een missie! Met ruim 60 digitale platformen/marktplaatsen verbinden wij op een vernieuwende manier vraag en aanbod van vrijwillige inzet. Ons bekendste platform heet ‘NLvoorelkaar’, het grootste platform (meer dan 150.000 deelnemers) in Nederland waarop wereldverbeteraars in contact worden gebracht met particulieren en organisaties die hulp kunnen gebruiken. Op een leuk kantoor nabij station en centrum Breda creëren we met een mooi team van 15 elke minuut van de dag meer impact. Wij maken doing good makkelijk, inspirerend voor jong en oud en voor iedereen toegankelijk.

We groeien hard! Met meer dan 50 gemeenten, diverse (grote) bedrijven en bijna 10.000 maatschappelijke organisaties als klant hebben we een IMPACT adviseur (projectmanager, accountmanager) nodig om deze groei in goede banen te leiden.

Wat is een IMPACT adviseur?

Samen met 2 collega IMPACT adviseurs ben jij/zijn jullie het eerste aanspreekpunt voor onze klanten. Waarbij de gemeente Rotterdam jouw grootste klant is. Wij spreken overigens liever over onze partners, want partners helpen en versterken elkaar in het nastreven van hun doel. Onze partners zijn erg divers: van welzijnsorganisaties, tot vrijwilligerscentrales en van gemeentes tot het bedrijfsleven. Wij versterken onze partners met een online platform, marketing ondersteuning en klantsupport zodat zij ervoor kunnen zorgen dat iedereen de hulp krijgt die hij/zij nodig heeft. Jij bent niet alleen het gezicht van NLvoorelkaar voor onze partners maar bent ook in staat duurzame relaties op te bouwen en te onderhouden.

De missie van een IMPACT adviseur

  • Jij helpt klanten hun doel te bereiken: het realiseren van matches door online technieken naadloos aan te laten sluiten op bestaande ”offline” methodieken zoals persoonlijke matching.
  • Jij adviseert klanten wat de juiste communicatiemiddelen zijn om verschillende doelgroepen te bereiken en samenwerkingen aan te gaan.
  • Jij helpt klanten de verbinding te maken tussen hun kennis van persoonlijke bemiddeling (zoals een fysiek steunpunt) met onze kennis op het digitale gebied en onze ervaring met het landelijke platform.
  • Onze kennis en kunde op het gebied van (online) marketing en communicatie weet jij door te vertalen en te delen met de klanten.

Naast het leveren van onze kennis en technologie hebben we in Rotterdam ook de opdracht gekregen om het lokale platform www.zorgzaam010.nl de komende jaren fors te laten groeien. Dat doen we o.a. door zelf het netwerk op te bouwen van alle partijen en inwoners in Rotterdam die vrijwilligers nodig hebben of die hulp aan kunnen bieden.

Nieuwe doelgroepen worden bereikt door samenwerking met organisaties uit diverse sectoren aan te gaan. Als IMPACT adviseur (hier meer in de rol van projectmanager) ben je aanspreekpunt voor onze opdrachtgever, de Gemeente Rotterdam, maar ook voor het netwerk van maatschappelijke organisaties in Rotterdam.

Wat ga je doen?

Je vindt het uitdagend om je bezig te houden met zowel strategische als hands-on activiteiten, waaronder:

  • Communicatie met het maatschappelijk veld in Rotterdam (zowel op operationeel niveau als met de bestuurders en beleidsmedewerkers) middels face-to-face contact, telefoon en het digitale samenwerkingsportaal;
  • Verantwoordelijk voor het halen van de KPIs afgesproken met opdrachtgever Gemeente Rotterdam, gericht op nieuwe gebruikers, online verbindingen gelegd via het platform en de tevredenheid van zowel de geregistreerde gebruikers als het maatschappelijk veld. De invulling hoe de KPIs te halen, bepaal je zelf in samenwerking met collega’s van marketing en communicatie;
  • Opzetten en uitrollen van communicatiecampagnes en activiteiten die zorgen voor verbinding van het netwerk, opgezet vanuit ons en/of in samenwerking met partners. Denk aan een expositie met inspirerende verhalen en portretten van vrijwilligers ter ere van de Dag van de Vrijwilliger, het ontwikkelen van een filmpje voor de burgerschapslessen op het MBO of een speeddate activiteit voor professionals van verschillende organisaties. Jij ziet kansen, stelt prioriteiten, initieert en haakt anderen aan.
  • Monitoren van resultaten en opvolgen hiervan Je duikt af en toe in de cijfers en bepaalt aan de hand daarvan waar de verbetermogelijkheden voor lokale partners liggen.
  • Je werkt geregeld samen met collega’s uit andere disciplines. Jij ‘representeert’ dan onze klanten en maakt de vertaalslag naar hun belevingswereld. Zo signaleer je samen met collega’s van business development kansen en uitdagingen, zorg je dat de campagnes van marketing en communicatie goed landen bij klanten en schakel je met het technisch team over wat er wel/niet mogelijk is op de digitale platformen.

Belangrijke (karakter)eigenschappen

  • Communicatief zeer goed in woord en geschrift
  • Klantgericht
  • Proactief
  • Creatief
  • In je element als je veel ballen in de lucht mag houden
  • Zelfstandig
  • Je bent niet bang voor cijfers en het gebruik van digitale tools
  • Sociaal hart
  • Ervaring met gemeenten en/of maatschappelijke organisaties (zorg, welzijn, vrijwilligers) is een pré

Wat hebben we jou te bieden?

  • 32-40 uur per week
  • Aanstelling voor 6 maanden, uiteraard verlengen we dit graag als we een match hebben!
  • Naast een marktconform salaris (salarisrange €2.400 –  €3.000 obv 1fte afhankelijk van (relevante) werkervaring) bieden wij vooral ook de kans om een bijdrage te leveren aan de maatschappelijke impact.
  • Ons team werkt op dinsdagen altijd samen in Breda, de rest van de week ben je op pad, werk je thuis, of in Breda/Rotterdam.

Ben jij dit?

Herken jij jezelf in dit profiel, gaat je sociale hart sneller kloppen en voel je het enthousiasme door je lijf stromen? Houd je van veel eigen verantwoordelijkheden en daarmee ook veel inbreng en mogelijkheden je talenten in te zetten? Laat het ons dan weten en stuur je CV en motivatie naar hr@nlvoorelkaar.nl t.n.v. Astrid.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.