OVER DE ROL:
Als Customer Success Manager ben jij, samen met 2 collega’s, het eerste aanspreekpunt voor onze partners: bedrijven die hun medewerkers stimuleren om bij te dragen aan sociale initiatieven en gemeenten of welzijnsorganisaties die vrijwilligerswerk faciliteren. Jij zorgt ervoor dat zij het maximale uit onze online matchingplatforms halen door strategisch advies, data-analyse en hands-on begeleiding.
Deze rol combineert projectmanagement, accountmanagement en customer success, zonder een puur commerciële focus. Je bouwt langdurige relaties op en ondersteunt de groei van partners zonder harde sales.
WAT GA JE DOEN?
Jij bent verantwoordelijk voor het behoud en de omzetgroei binnen je eigen klantenportefeuille waar zowel gemeenten als bedrijven onder vallen. Jij zorgt ervoor dat deze partners tevreden zijn én blijven. Door middel van contact met partners, het stellen van de juiste vragen en het opbouwen van een vertrouwensband zien zij jou als sparringspartner en expert. Ze komen bij jou met kansen, uitdagingen en feedback op de dienstverlening. Jij signaleert zo risico’s en (upsell) kansen voor de bestaande contracten. Waar nodig haak jij collega’s aan.
Dit vertaalt zich concreet in de volgende taken
- Nieuwe partners begeleiden bij de implementatie van ons platform: je introduceert hen in onze werkwijze, coördineert de opstart en verzorgt trainingen zodat ze snel aan de slag kunnen.
- Adviseren en meedenken met partners: je geeft op maat gemaakte, proactieve (en soms ongevraagde 😉) adviezen over de inrichting, branding en strategisch gebruik van het platform.
- Resultaten analyseren en optimaliseren: je duikt in de cijfers om verbeterkansen te signaleren en manieren te vinden om onze partners nog beter te ondersteunen.
- Samenwerken met verschillende teams: je vertegenwoordigt de klant en werkt samen met business development, marketing en tech om hun behoeften te vertalen naar concrete verbeteringen.
- Relatiebeheer en groei stimuleren: je bent het vertrouwde aanspreekpunt voor bedrijven en gemeenten, signaleert risico’s en ziet kansen om samenwerkingen uit te breiden.
WAT JIJ BRENGT:
Je bent gedreven, leergierig en hebt een passie voor impact. Daarnaast breng je het volgende mee:
✔ Minimaal 2-3 jaar ervaring in customer success management, accountmanagement of projectmanagement.
✔ Sterke relatiebeheer- en adviesvaardigheden, zodat je partners strategisch kunt begeleiden.
✔ Een analytische mindset: je werkt graag met data en digitale tools zoals Google Analytics en Canva.
✔ Het vermogen om te schakelen tussen verschillende gesprekspartners, van directeuren tot beleidsmedewerkers.
✔ Een proactieve, klantgerichte en oplossingsgerichte instelling.
✔ Uitstekende communicatieve vaardigheden in Nederlands, zowel mondeling als schriftelijk.
WAT KUN JE VAN ONS VERWACHTEN?
Bij ons krijg je meer dan alleen een baan. Je krijgt de kans om écht impact te maken. Daarnaast bieden we:
- Veel vrijheid: werk waar en wanneer je wilt, zolang je maar elke dinsdag op kantoor in Breda bent. (We vertrouwen erop dat jij doet wat nodig is om onze doelen te behalen)
- Goede balans tussen werk en privé (inclusief flexibele werktijden).
- Lekkere lunches en een fijne werkplek in ons toffe kantoor in Breda.
- Een (zeer) ruime pensioenregeling.
- Reiskostenvergoeding en internetvergoeding.
- Begeleiding en budget om jezelf te ontwikkelen.
- Een goed salaris (2800-3400€), afhankelijk van ervaring, opleiding en leeftijd.
- Een bonusregeling op basis van bedrijfsresultaat als kers op de taart!
Deze functie is beschikbaar voor 32-40 uur per week.