Het lijkt erop dat de online trend de vrijwilligerswerksector nu echt bereikt heeft. De voordelen van online (laagdrempeligheid, gemak, snelheid) leveren een toegevoegde waarde in het bereiken van nieuwe vrijwilligersdoelgroepen. Dat zien we ook terug aan de samenstelling van de vrijwilligers. Zij zijn gemiddeld 40 jaar of jonger.
We voorspellen dat het hebben van een goed online matchingsplatform voor vrijwilligerswerk steeds belangrijker zal worden in de komende 5 jaar. Kwaliteit van het platform is essentieel. Online kan een enorme boost geven aan de mobilisatie van nieuwe vrijwilligers maar dat lukt alleen als het platform daadwerkelijk laagdrempelig, snel en gemakkelijk is. Blijven boeien is ook belangrijk voor activatie. Kom bijvoorbeeld met goed geselecteerde matching alternatieven. Vergeet tenslotte de communicatie niet: als de boodschap niet aankomt bij de gewenste nieuwe doelgroep, zal er ook geen actie ontstaan.
Benieuwd hoe je met deze trend aan de slag kunt gaan? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende sparsessie!