zomer ansichtkaart Oosterhout

Zomerse groet uit Oosterhout: www.oosterhoutvoorelkaar.nl

Breda, 20 juli 2015 – NLvoorelkaar.nl, de website die vraag en aanbod verbindt in heel Nederland, waarschuwt tegen vereenzaming van ouderen en vooral in de zomer. Om ouderen in Nederland te steunen, is er deze zomer per ansichtkaart een actie opgezet om elkaar te helpen.

Eenzaamheid

1 op de 5 ouderen in Nederland* is eenzaam. Vooral in de zomer wanneer familie en bekenden op vakantie zijn.  “Wat zij zoeken? Gewoon een kop koffie buiten de deur, een praatje of juist een praktisch klusje zoals boodschappen doen. Niets bijzonders, maar wel heel belangrijk voor de kwaliteit van leven” aldus Anne van Roosmalen, projectmanager NLvoorelkaar.nl. “Sommige ouderen krijgen maar 1x per maand bezoek. Er is niemand die extra let op hun gezondheid. Boodschappen halen is soms al lastig. Dat is schrijnend en willen wij anders”.

Verbinden via NLvoorelkaar.nl                                 

NLvoorelkaar.nl steunt eenzame ouderen door hen te verbinden aan buurtgenoten. Of aan elkaar. Want, zoals medeoprichter Patrick Anthonissen aangeeft: “De website verbindt vraag en aanbod met elkaar. Maar ook vrager en vrager. Want mensen komen er op NLvoorelkaar.nl vaak achter dat zij zelf ook veel te bieden hebben. Eenzame ouderen kunnen elkaar bijvoorbeeld opzoeken. Een buurtgenoot met auto kan vaak gemakkelijk het vervoer verzorgen.”

Oproep per ansichtkaart

Met de ansichtkaart, die deze zomer wordt verspreid, wil NLvoorelkaar heel Nederland oproepen om aan de eenzame ouderen in de buurt te denken en hun talenten in te zetten via NLvoorelkaar of een van de lokale labels. “Help door het geven van je tijd, je hart of je handen. Bijvoorbeeld even helpen met boodschappen doen, een praatje maken of het gras maaien. Samen steunen we onze eenzame ouderen” volgens Van Roosmalen. Aanmelden kan gratis op www.nlvoorelkaar.nl waar ook te zien is of er een lokaal label actief is. Ook iedereen die hulp nodig heeft is uiteraard welkom hier een vraag te plaatsen.

*Bron: Nationale Ouderenfonds

 

Geschreven door:

Anne van Roosmalen
Impact advies & Marketing

Best gelezen

Tweede SAN nominatie voor activatie campagne

Wow, de activatiecampagne die we voor en met de Volksbank mochten uitrollen is genomineerd voor een SAN award. 6 juni...
Lees verder

Gratis zomerdoe(goed)boek

Vier keer per jaar ontwikkelen we voor onze partners verrassende activatiecampagnes voor meer vrijwillige inzet. De aankomende zomercampagne delen we...
Lees verder

Kijken: Masterclass Trends Vrijwillige Inzet 2022

Wat zijn de nieuwste trends voor 2022? Met welke activiteiten bereik je nieuwe/jongere/meer vrijwilligers? Tijdens deze masterclass, opgenomen tijdens het...
Lees verder