De awareness in Rotterdam was er. Iedereen had wel iets gehoord over het ‘Rotterdamse ijsje’ of over ‘Rotterdammersvoorelkaar’. Maar nu moest het gebeuren: hoe kregen we deze Rotterdammers nu enthousiast om zich ook daadwerkelijk te registreren als vrijwilliger?
We gingen op zoek naar de raakvlakken tussen ijs en vrijwilligerswerk en gelukkig bleek dit niet zo moeilijk als we hadden gedacht. We activeerden o.a. duizenden studenten op de Eurekaweek met de oproep: ‘gratis ijs’. In eerste instantie waren ze natuurlijk enthousiast over het ‘Gers Bakkie Roffa’ maar bij het ontvangen van een ijsje, hoorde ook uitleg over waarom we dit deden en waar het ijsje voor bedoeld was. De reacties waren ongelooflijk positief en tientallen Rotterdamse studenten schreven zich on the spot in op ons platform!
Verder hielden we een social media wedstrijd waar Rotterdamse organisaties hun vrijwilligers mochten opgeven als ‘Beste vrijwilliger van Rotterdam’. Zij wonnen dan de You’ve Been N’ice Award en werden verrast met een toffe ijsprijs.
Ook plaatste Ben & Jerry’s zelf een hulpvraag op Rotterdammersvoorelkaar.nl genaamd: ‘IJstesters gezocht!’. Rotterdammers konden zich opgeven om gratis ijs te komen testen. Deze hulpvraag werd meer dan 9.000 keer bekeken en ontving 200 reacties! Het was een groot succes en we ontvingen super mooie berichten zoals die van Lana: “Ik ben dus nog maar net 1 dag aangemeld op de website van Rotterdammersvoorelkaar (ik was naar de site gelokt door een oproep van ‘ijsjes proeven bij Ben & Jerry’s’) en toen kwam ik er pas achter hoe interessant de site eigenlijk is. Ik ben sowieso nog een beetje in de ontdekkingsfase sinds ik terug in Nederland ben…“. Dat is natuurlijk waar we het voor doen!